Jom Terjah Entri Lepas !!

Ohsemmmm Friend's !!

Saturday 11 October 2014

Konvokesyen

ASSALAMMUALAIKUM


Huiii nampaknya entri aku dah 2 kali personal .. Maklum la travel aje minggu ni .. Ok lah entri lepas guna Nina kali ni nak guna aku pulak .. Boleh ea macam tu? kahkah .. Bia la .. Ikot mood jugak nak bahasakan diri ni :p

Berdasarkan pada entri yang lepas *acah-acah , selepas balik dari UKM yang latihan kebakaran tu esoknye pulak aku balik la Muar malam baru sampai rumah .. Lusa pagi pulak packing barang siap-siap then terus gerak ke Pahang .. Ada la dalam 3 jam setengah sampai UMP .. Dalam kereta macam biasa laa aku selpie sakan oii .. Selpi masa mula-mula gerak je sebab nak selpi sepanjang perjalanan mabuk jalan aku nanti .. Tak ke naya tu ..


Sampai-sampai je terus pergi kedai makan dan makan dulu .. Lapa oii aku tak bekpes lagi tau .. Tapi biasa la kalo travel ni memang standard family aku akan bawak bekalan kat dalam kereta .. Takde la lapar melampau .. Boleh la .. Habis makan je abang bawak pergi homestay .. Ingatkan macam chalet ke ape kan .. Rupanya sebijik rumah .. Emm memang heaven .. Haha .. Abang aku dah on aircond siap-siap so bila masuk dalam rumah je huishhh sejukk .. Lantai punya sejuk tu bila aku jejakkan kaki je terus kesejukkan meresap ketulang sumsum sekaligus menaikkan seri wajah aku dengan mengukir senyuman yang indah ibarat orang gila yang senyum tanpa asbab tertentu .. Demm lantai ..


Petang nye pulak lepas relax chill, abah ajak pergi pantai Teluk Cempedak .. huii .. Memang sebelum pegi lagi aku dah request awal-awal tapi ingat tak jadi pergi sebab UMP kan kat Gambang .. Teluk cempedak kat Kuantan adalah dalam sejam nak sampai sebab jalan jem kan .. Time orang balik kerja .. Sampai je kat pantai aku memang get ready camera fon je nak selpi selpot nye pasal hahaa .. Apa guna datang kalau tak create kenangan kat situ ye dok? :p


Dan final stage entri ni, esok paginya pulak kitorang bersiap-siap pergi UMP .. Pepagi memang abang aku dah bagitau awal tak jumpa sebab dia tunggu kat sana je nanti .. Hantar mak abah jela sebab 2 guest je yang boleh masuk dan sudah tentu la parents yang akan masuk .. Aku pulak? Merayau kat sekitar UMP tu berdua dengan kakak .. Perut aku dah berkeroncong so bekpes la kat booth yang ada kat situ .. Bila kenyang je majlis dah start so aku dengan kakak pergi la ke depan library UMP sebab kat situ ada TV khas untuk orang yang tak masuk ke dalam dewan ..


Sementara tunggu course abang aku nak keluar TV tu aku merayau la kat depan library usha stuff peberet aku tapi tak beli pun .. Comell uii .. Lagi-lagi yang owl tu .. Melting aku .. Bila aku balik kat tempat duduk depan TV tu course abang aku punya turn pulak .. Nak dijadikan cerita , aku tak nak citer panjang lebar la pasal ni sebab aku tak sempat snap gamba abang aku kat TV tu .. Zzz ..




Bila dah habis persidangan sesi pagi kitorang pun makan-makan dan seterusnya balik la ke Muar balik dan makan masa 3 jam setengah jugak sampai rumah .. Pukul 7 dah sampai dah .. Memang seronok la kan travel dari UKM ke UMP kan dan aku sangat suka travelling ..


Tahniah buat para graduan !!

7 comments:

  1. Tahniah untuk abg Nieyna yer ^_^

    ReplyDelete
  2. Tahniah graduan UMP, dan tahniah untuk ur brother juga, Nieyna :D

    ReplyDelete
  3. Rindu masuk U, nt tggu anak² pcl plk...nk rasa perasaan bapa tgk ank terima ijazah. :)

    ReplyDelete
  4. Rasanya skali dgn kezen..kot hari x sama..dia study UMP jgak..apapun tahniah utk semua graduan UMP..👍

    ReplyDelete

Jangan lupa tinggalkan jejak anda (^_^)