Jom Terjah Entri Lepas !!

Ohsemmmm Friend's !!

Saturday 17 May 2014

Peribadiku ..

Assalammualaikum ..

Wah dah lama aku tak update blog .. Pada mulanya aku memang nak stop blogging tapi blogging ni salah satu dalam banyak-banyak hobi aku tapi aku bukanlah serius blogger sebenarnya .. Just for fun .. Setakat ni aku tak terfikir nak serius sebab aku lebih fokus pada kehidupan realiti .. Aku suka dengan sweet couple Muja & Nik Nashram .. Homai dorang sangat sangat sweet <3

Now aku nak ceritakan kisah aku pula .. Actually jarang sangat aku update tentang personal sebab walaupun aku bukan retis macam blogger lain tapi orang kenal lah jugak sikit sikit .. Segan aku .. Sebelum aku tubuhkan blog Nieyna Zainal ni aku ada satu blog memang total peribadi aku je kat situ sebab itu lah satu satunya tempat aku luah segala macam perasaan .. Tapi now kena kalis sikit lah kang tak masal aku kena bash lak nanti ..

Balik kepada kisah asal .. Aku berkenalan dengan someone kat kedai kopi yahudi (Starbuck) Midvalley pada bulan Disember 2013 .. Masa tu beliau aku memang tak kenal langsung .. Yang aku kenal member yang aku selalu chat jela .. Kumpulan trio ala-ala KRU ( Fuh , Gempak & Pokcik Pesal ) , Kak Uzu (Emas Putih) , Tya , Mukmin (aku kenal dia sebab dia pemes) .. Ada dua orang yang aku tak kenal termasuklah si dia tu .. Tu pun Kak Uzu yang kenalkan .. Aku blur sebab aku terlalu newbie + noobie .. 

Nak dijadikan cerita , suatu hari member tanya mana satu yang aku minat adakah yang ala-ala kpop or ala-ala Khairi Jamaluddin .. Aku kata kalau rupa semua org suka yang cute .. Tapi aku minat dengan yang ala-ala gaya Khairi tu .. Bukan jatuh cinta .. Tapi suka pada cara beliau yang ramah pandai berkomunikasi walaupun baru kenal .. So dengan itu terus terjadi satu tragedi yang klakar bagi aku di Facebook .. Mula-mula memang layanan beliau kat aku agak teruk .. Gurau sikit terus aku kena marah macam dosa aku ni se-level membunuh kuda pulak .. Aku okay je sebab bagi aku kawan biar beribu .. So sabar jelah .. Kerek2 pun nak kemana yedak? Start dari tu la kitorang meet .. Klcc , Midvalley sampai terkantoi dengan kak uzu .. Beliau kenalkan kat aku mee ganja tu apa benda .. Aku tak berani try sebab aku tak makan pedas .. Tapi mee tu memang berganja gila .. Ganja pedas bukan ganja dadah tau .. Aku tengok beliau makan mak aii .. Berpeluh baq ang dah macam mandi dah betapa pedas nye mee tu .. Lagi la aku tak berani nak makan .. Berkerut muka aku .. Dan destinasi seterusnya Tanjung Emas Muar Johor dan datangnya beliau bukan sebagai kawan tapi sebagai suatu lamaran .. Memang sooo sweet sebab beliau berjaya membuatkan aku tak syak apa-apa masa tu .. Kahkah aku takleh lupa .. Beruk pun tak terkejut macam aku .. Aku fikir nye fikir aku angguk jela tapi aku tak bawak la jumpa family dulu .. Slow-slow bagitahu family then set time Alhamdulillah kitorang selamat bertunang ..

Orang kata tunang ni dugaan kemahen .. Ha'a memang kemahen pon sampai aku pun naik terbengang, terspeechless terbuntu terdiam tergila tergendala dan segala macam ter aku dah rasa .. Sampai la aku rasa terheartless .. Tengah heartless lah ni .. Speechless dah aku ni ha .. Warna warni jenis masalah yang datang .. So siapa beliau tak perlu lah korang tau .. Doakan lah yang terbaik buat kami okay .. Tu je harapan yang aku mintak sangat .. Blog aku je yang privacy sikit sebab aku tak pemes .. Hehehe .. Thanks korang sebab sudi singgah teratak usang ni :D


3 comments:

Jangan lupa tinggalkan jejak anda (^_^)