Jom Terjah Entri Lepas !!

Ohsemmmm Friend's !!

Thursday 25 December 2014

Malam Krismas 2014 Muar

ASSALAMMUALAIKUM

Main gila je jalan memalam .. Almaklum laaa .. Tipah baru balik muo sebab study week .. So dia kalo dah balik jangan nak terkejut sangat la kalo dapat mesej ajak berjimba tetiba .. Memang paham sangat dah yang dia ada kat umah muo ni .. Hahahaa .. Tapi kadang kalo dia mesej aku pun ayat macam dah ada kat muo bila aku ajak berjimba dia kata ada kat USIM lagi .. Ciss .. Mohon balik time kak dah gaji pleasee .. Sobs ~

Dengan berbekalkan RM4.00 dalam beg empon aku ni *malas nak bawak beg duit yang tak berapa nak berduit tu , aku merayau la dengan Tipah jenjalan .. Tak kemana pun kalo keluar ngan dia .. Wetex je .. Hahaha .. Tu memang tempat peberet kitorang .. Ada duit ke takde duit ke lantak laaa asal kaki berjalan mata luas memandang pemandangan wetex tu .. Aku pun tak tau apa yang ada kat wetex tu sampai ketagih nak datang situ aje .. Haha .. Paling jauh merayau pun melaka tu haaaa .. Dengan dia la aku tau jalan kat muar melaka ni kalo tak memang jalan hape korang dok sebut harammm aku nak tau .. Biasa laaa wanita melayu terakhir terperuk je kat umah *tersembul bijik mata korang .. 

Tadi masa aku jalan ngan tipah memula kitorang pegi bank in yuran dia kat Bank Islam pastu lalu kepsi Tipah dah menyenget kat pintu kepsi .. Tau dah dia lapo tu Hahaha .. Aku dah la ada rm4.00 je sadis nye aku ni .. So aku teman la dia makan .. Lagi pun aku dah hadam sepinggan kat umah plus krupkrapkrupkrap mengunyah dengan gigih bubblerice nutella homemade aku tu sambil layan drama pesbuk yang mengalahkan Maharaja Lawak ni kuikuikui .. Tapi memang nipu la kalo aku tak makan skali kepsi .. Kahkah .. 

Lepas makan kitorang pegi surau jap .. Pastu cuci mata tengok kedai kedai kat wetex tu pastu keluar tengok pokok krismas kat depan wetex . Ramai yang selpi kat situ aku pun apa lagi bila dah ramai selpi aku selpi la jugak tapi aku snap gamba pokok ngan pemandangan je ..


Lepas tu kitorang masuk kat Elephant Bean minum jap .. Time nak order tu aku ternampak Santa Claus kat luar .. Aku terus pegi luar tinggal Tipah sensorang semata nak snap gamba santa tu .. Aku speaking aaa kat awek yang together gether dengan santa tu "Can i take your picture?" .. Awek tu angguk je .. 2 kali ouh snap gamba dorang .. Sekali santa tu tunduk dok bagi gegula kat budak .. Kali kedua baru jadi tu pon ada budak kacau ..  Kat depan aku jugak dia nak feel jilat eskem macam laa wetex tu takde ruang lain nak berlegar .. Last last aku snap je gamba dengan budak tu skali .. Hahahaha ..



Pastu ape lagi .. Time nak pegi kat parking tu terdengar plak bunyi lagu tarian naga .. Dah macam taun baru cina dah aku rasa padahal krismas .. Haha .. So aku carik punya carik bunyi tu .. Yelaaa naganya tak nampak tu yang melilau mata dok cari .. Pastu Tipah kata "Tu dorang pasang lagu je tu" .. Seb bek pasang lagu je kalo tak memang aku berdiri depan naga tu snap gamba .. Hahahahah .. Papehal kitorang tak selpi ponggg .. Selebet je .. Malas nak selpi .. Wakakakaa ~

Jom Terjah Sini >>> KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

2 comments:

  1. alaaaaa.. tak de pn gmbr nina ngn tipah.. grrrr

    ReplyDelete
  2. satu malaysia betul dah tu :D haha lagu tarian naga di malam krismas

    ReplyDelete

Jangan lupa tinggalkan jejak anda (^_^)