Jom Terjah Entri Lepas !!

Ohsemmmm Friend's !!

Monday 22 December 2014

Peniaga Tak Jujur Tapi Baik Hati

ASSALAMMUALAIKUM

Kali ni aku nak membebel pasal peniaga kuih .. Haa bukan apa .. Bila adik beradik aku balik umah sah sah la rumah aku meriah so abah aku pun sah sah jugak la akan membeli sarapan setiap pagi seperti kuih muih .. Ni yang aku nak story beriya iya ni .. Gambar aku dah snap semalam hari ni baru aku nak hapdett blog aku .. Bukan nak marah tapi berniaga tu biarlah jujur .. 

Semalam abah aku g beli karipap dan kuih muih yang lain macam biasa tapi aku ni nak pergi kerja aku pun rembat la kuih kat atas meja yang abah aku beli tu bawak g opis makan sambil online like like like dan approve polower instagram *maafkan saya bos .. Pepagi sah sah laa aku lapiaqqq sampai je opis aku settle segala yang patut dan aku relax aku bukak bekalan yang aku tapauu dari rumah .. Dengan fefefefeling nye aku membaham mihun goreng hasil dari air tangan mak aku dan aku pun nak jugak membaham karipap hasil dari titik peluh abah aku yang bekerja cari duit untuk membeli karipap dari peniaga kuih ni dan dibawa pulang untuk santapan anak anak dirumah *teddiaaa .. 

Time aku fefeling mengunyah karipap tu .. Beb wa cakap sama lu .. Wa tak jumpa inti dia (-_-) .. Bila wa godek wa jenguk wa teropong ke dalam karipap tu, uishhh .. 30km nunnn jauh ke dalam dia punya inti .. Size inti pun wa boleh agak dalam 2.5cm panjang + lebar .. Perghh .. Aku korek beb inti dia .. Aku kunyah dengan penuh perasaan gemuruh nak tau ape istimewa sangat intinya tu sampai terlalu limited edition sangat nak isi full tank dalam lipatan perut karipap tersebut ..


Aku kunyah punya kunyah .. Aku malas nak kutuk la tapi sangat manis , pedas tu memang takde .. Baru aku tau kenapa dia tak letak inti penuh satu karipap .. Mungkin dia takut customer dia terkena penyakit kencing manis .. Takpe takpe .. Dalam keadaan lapar dan hiba aku hadam jugak karipap tu dengan perasaan sebak .. 

Terima kasih penjual karipap ..

Jom Terjah Sini >>> KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

4 comments:

  1. Xpe la manis macam yg mkn kn? Ok la tu. Nseb baek x terfigit cili..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru perasan x follow lgi blog ni.. Papaglamz bru follow. Kikiki

      Delete
  2. hehehe.. bersangka baik betul kata tak nak customer kena kencing manis.. hahahaa.. funny.. ye laa tu kot kannnn.. tak suka karipap manis.. rasa pelik jerkk..sebab kari kann.. ape lahh kari rasa manis

    ReplyDelete
  3. bercukurlah dapat penjual yang macam nie..yang ambil berat terhadap kesihatan pelanggan

    ReplyDelete

Jangan lupa tinggalkan jejak anda (^_^)