Jom Terjah Entri Lepas !!

Ohsemmmm Friend's !!

Monday 22 December 2014

Motor Kena Curi Oii

ASSALAMMUALAIKUM

Mak aiii .. Berkulat siott blog guwaa .. Harharhar ! Ok finee .. Kali ni aku ada something nak story .. Memandangkan lama dah tak hapdettt .. Terima kasih laa kepada korang yang setia datang baca benda yang aku merepek meraban kat blog aku ni walaupun trafik aku takde la tinggi mana tak cecah 1k pun weh .. Sobs~ Oklaaa dari pv aku 0 terus .. Aku bukan jenis kejar trafik .. Belum masanya lagi .. Tapi tak tau kalau dah sambung study nanti macam mana maybe aku akan fokuskan blog insha Allah :'( Skang sebook dengan instagram sampai blog terabai .. Fb kira ok lagi .. Ok dah dahhh Ninakk skang bukan masa untuk fefeling terharu and drop a tears tup tupp tuppp bagai ..

Nak dijadikan cerita, semalam time aku nak balik umah dengan hujan lebat bagai aku yang demam ni pun lantak la demam tak demam aku redah je asalkan sampai umah dengan selamat .. Macam tak biasa pulak merempit redah hujan lebat menggigil kesejukan .. Setiap rider akan mengalami situasi macam ni .. Bersabarlah duhai rider rider sekalian .. Haha ..

Okay berbalik pada cerita asal .. Aku pun turun la opis pegi kat motor aku yang kena hujan tu aku keluarkan kunci motor aku bukak box nak keluarkan helmet dan masukkan beg .. Aku pakai helmet dengan gaya aku yang tersendiri .. Pastu aku perasan motor aku dah di double stand kan .. Aku pun bermadah hati "Aikk sape yang baik sangat doublestand kan moto aku ni? Penah pulak aku doublestand kan moto g keja .. Zzz .." .. Aku pun malas nak pikir maybe ada lah tu kot mamat-mamat motor nak parking dia g alihkan motor aku .. Tapi yang aku peliknya aku dah lock kepala motor aku tu cane dorang alihkan motor aku baekkkk punya parking? Kalau orang alihkan pun mesti menyenget sebab aku dah lock handle .. Aku dah pelik dah .. Aku dengan keadaan yang demam dengan urat kepala aku yang dah berdenyut denyut mengikut kiraan saat ni aku abaikan jela .. Baru aku nak naikkan kaki tetiba ada orang panggil aku .. Aku toleh la dengan muka kereknya .. Aku angkat kening dia lambai aku la pulak .. Serba salah pulak aku nak lambai ke nak kenyit mata .. Ehh okay aku perasan rupanya .. Aku pun pegi la dekat dia dalam keadaan hujan tu aku berdiri tetengah hujan .. Dia kata "Sini la sikit hujan tu saya ada benda nak cerita ni.." Aku dengan muka berkerutnya dengan sakit kepalanya aku jawab la "Nak citer ape citer la cepat" ..

google
Dia pun story "Tadi ada sorang pakcik dia pakai moto awak dia pusing hospital pusing mahkamah pusing balai polis semua .. Sebenarnya pakcik tu tersalah motor dia pinjam motor kawan dia tapi dia tak cam moto kawan dia yang mana .. Yang dia tau modenas kriss hitam jela .. Dia nampak moto awak dia bukak box masukkan dokumen dia pastu cocok kunci dia start terus dia blah .. Dia tak perasan kat kunci yang dia pegang tu ada roadtax num plat moto .. Dah sampai mahkamah baru dia perasan sebab motor awak punya box tu tak boleh bukak .. Dahlah ada dokumen dia kat dalam tu .. Dia dah pening dah pastu baru dia tengok num plat moto awak dengan num plat kat roadtax tu tak sama .. Dia terus pegi balai buat report tanya polis tu ada tak yang buat report pasal motor hilang , polis kata takde .. Dia pun tunggu owner motor sampai pukul 1 tengah hari tapi owner tak sampai-sampai .. Pastu pakcik tu balik so saya la yang tunggu owner moto ni ingatkan lelaki rupanya awak .. So saya sarankan better awak pasang kunci extra kat motor awak tu .. Kalau awak nak pegi kedai motor ke saya ada sorang kawan ni selalu servis motor kat situ.."


google
Aku dengan kepala biol separa sedar dengar dia story panjang lebar tu aku jawab la "Takpe la awak .. Memang motor lelaki pun abah saya yang punya .. Dulu abang sulung saya yang pakai .. Skang saya pulak la yang pakai pegi balik kerja .. Nak pegi kedai moto skang hujan .. Nanti sampai umah saya bagitau abah saya jela .. Thanks tau .." Pastu aku pun sengih kambing je kat dia sebab kepala aku dah biol tingtong dengan nak meredah hujan nye .. Aku pun pergi kat moto aku, dia panggil aku lagi .. Arghhh .. Aku dah tak larat doe ! Masa ni jugak aku nak fever .. Aduii .. Aku angkat kening jela kat dia .. Dia tanya "Nama awak sape? Umo brape? Keje kat mana?" Aku jawab la "Saya Sakinah umo 22 keja kat pejabat peguam sini je kat Tetuan Azmi Su" .. Pastu dia kata "Ohh awak bawah setahun dari saya la ni .. Heee" Aku pun Heeeee la balik .. Dan start moto aku .. Aku perasan perubahan pada moto aku .. Minyak aku habis !! Huwaaaaaaaaa .. Takpe takpe .. Aku tak kisah asal boleh sampai umah je ..


Sampai umah aku story kat mak ngn abah aku .. Nak dijadikan cerita lagi sekali, Aku masuk la opis macam biasa .. Dalam pukul 10.30 macam tu la datang pulak sorang pakcik ni dan terus bertanya "Sape punya motor num plat blablabla? " Aku pun jawab la "Saya cik" .. Pastu pakcik tu pun story panjang lebar kisah dia kidnap moto aku semalam yang dia tersalah moto pastu bila sedar moto salah dia terus g balai buat report polis takut ada orang dah buat report pasal motor hilang so dia dah cuak .. Hahaha .. Lepas tu tau apa jadi? .. Dia bagi aku RM10 untuk ganti balik minyak .. Wehh banyak doee.. 2 minggu minyak tu RM10 .. Aku bagitau la "Pakcik banyak sangat ni pakcik !" Pastu pakcik tu kata sambil kuak pintu nak keluar "Alaaa amek la ko dah bagi pakcik pinjam moto semalam kira bagus dah dari ko buat report polis" Haha aku pun terpinga-pinga ..

Kesimpulannya .. Kalau Allah nak bagi rezeki tu memang pelbagai cara tanpa kita duga ..

Eh ehhhh terpanjang pulak bebelan aku kali ni hahahaaa .. Relax relax bawak bertenang .. Semua benda boleyy settle !!!

Jom Terjah Sini >>> KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

2 comments:

  1. Mamt yg tlg tunggu tuan moto tu mcm sempat plak nak mengauatvsgla bagai kn? Tergelak Papaglamz bace story..

    ReplyDelete
  2. mesti ko tensen kan.. ehhh..

    ReplyDelete

Jangan lupa tinggalkan jejak anda (^_^)