Jom Terjah Entri Lepas !!

Ohsemmmm Friend's !!

Saturday 18 January 2014

DR INSPIRASI | Sumber Motivasi Hidup

Assalammualaikum | Berkenaan dengan tajuk diatas, pasti ramai yang mengenali Saiful Izzuan atau lebih dikenali dengan blog Dr Inspirasi ini kerana ianya merupakan salah satu blog yang memberi 1001 manfaat kepada semua pembaca disamping membantu pembaca dari segi memotivasikan diri untuk menghadapi masalah hidup serta mendidik diri untuk menjadi seorang yang berjaya. Terdapat banyak tips yang berguna seperti tips belajar, tips kesihatan, tips kejayaan dan banyak lagi dan menjadikan para pembaca untuk menjadi seorang yang positif.


Disamping itu, blog Dr Inspirasi ini amat simple serta mudah untuk dikunjungi dan menjadikan para pembaca berasa selesa untuk membaca setiap artikel yang ada didalam blog tersebut. Tidak perlu untuk menunggu lama dan tiada iklan yang membuatkan kita bosan serta tidak membuatkan kita merasa jemu - muak sehingga membuatkan para pembaca menjadi serik untuk terus singgah ke blog Dr Inspirasi ini.

Ini juga merupakan laman yang sesuai untuk mencari Tips Motivasi Pengurusan Masa kerana saya sendiri juga mempunyai masalah pengurusan masa dan setelah membaca artikel didalam blog Dr Inspirasi tersebut, terdapat pengajaran yang boleh saya diperolehi bahawa masa itu tidak akan boleh dikembalikan sekaligus membuatkan saya tersentak bahawa masa tidak akan boleh diulangi atau diganti. Namun, masa yang berbaki kini adalah satu-satunya ruang untuk saya melakukan perubahan diri supaya lebih menghargai masa kerana masa itu adalah sesuatu yang tidak ternilai harganya.

Akan tetapi, menurut pandangan saya, dari segi penambahbaikan blog ini saya mencadangkan supaya ditambahkan sedikit warna ceria didalam blog kerana blog kelihatan sangat pucat dan tiada keceriaan dari segi warna. Warna juga merupakan salah satu elemen penting dalam menarik perhatian para pengunjung untuk mengunjungi blog dan mampu membuatkan suatu pandangan yang indah dah membakar semangat para pembaca untuk membaca artikel di dalam blog tersebut. Selain itu, warna juga mampu memberikan suatu impak positif kepada para pembaca terutamanya warna keceriaan seperti warna cerah, tenang dan terang.


Oleh itu, saya berharap agar blog Dr Inspirasi akan terus memuatnaik artikel yang berguna dan berfaedah kepada masyarakat dan akan menjadi sebuah blog Sumber Inspirasi yang disegani serta berterusan untuk memberi motivasi dan manfaat kepada setiap para pembaca yang membacanya. In Sha Allah .


4 comments:

Jangan lupa tinggalkan jejak anda (^_^)