Jom Terjah Entri Lepas !!

Ohsemmmm Friend's !!

Tuesday 25 November 2014

Berubah kepada ....

ASSALAMMUALAIKUM


Dalam life kita, pernah tak bila kita cuba nak buat sumting yang asalnya niat yang baik tapi dipersendakan .. Mesti pernah kan? Bila kita try nak bertolak ansur sesama manusia kita yang menanggung akibat yang melampau .. 

Maybe bagi korang itu perkara biasa .. Tapi bagi aku ini kali pertama .. Takde istilah tikam kawan pun sebab siapa pun boleh tikam kita sama ada secara senyap atau bising, gelap atau terang, celik atau buta tanpa kita sangka ..

Bila terlalu baik kita dipijak .. Penah dengar tak ayat "orang baling kayu kita bagi buah" .. Ye betul .. Tapi aku tak setabah tu .. Habis buah dah aku bagi tapi asek kena baling kayu je .. Lama-lama kayu habis baling najis pulak .. Yang tinggal hanya daun .. Lelama daun pun habis tinggal ranting botak dah tak masal jadi mr @ mrs lonely .. Last-last sakit yang aku dapat busuk yang aku terima ..

Kesimpulannya, no more good girl .. Bukan jahat terus .. Tapi aku nak follow pepatah "buat baik berpada-pada" .. Maksudnya tegas .. Aku memang berterus terang orangnya .. Okay .. Just my 2 cents ..

Peace !!
 (*^﹏^*)

7 comments:

  1. ditikam ni macam dah jadi norma.. kita buat baik tapi jadinya lain.
    sebab tu, buat apa pun sahaja biarlah kerana Allah supaya hati tidak tersentap..
    bak kata mak, buat baik berpada pada buat jahat janganlah sekali pon..
    salam kenal!

    ReplyDelete
  2. yup. dah cukup lah nina kita ni.. siyes.

    ReplyDelete
  3. Selalu sangat.. sampai org kata napa la ko ni sabar sgt..

    Paling terkesan kita nak berhijrah pakai tudung. Waktu tu maal hijrah. Sekali ada org perli, azam tahun baru ke..sambil senyum sinis..

    Allah...rasa nak menitik ayor mata..sob..sob..

    Bila citer kat hubby dia kata org yg sabar org yg menang. Biar kita ikut teladan Rasul kita.. orang baling batu.. baling tahi.. dia tetap sabar.. sebab niat dia nak berdakwah.. nak kembang kan islam.

    Bila dengar camtu rasa release sejuk hati ni. So, sis.. banyakkan bersabar yer..

    www.bidadarigojes.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. InsyAllah Allah balas benda baik yg kita buat dlm cara lain yg kita sendiri tak sedar :) hihi berlapang dada ea :D

    hanisamanina.com

    ReplyDelete
  5. Selagi kita tak redha, hati tak akan tenang. jiwa tak akan bahagia. sebab itulah, cara terbaik untuk melupakan, adalah dengan redha kan sesuatu yang berlaku. relakan apa yang sudah berlaku. bila kita rela, hati juga akan tenang, perlahan-lahan kita akan belajar menerima hakikat, bahawa itulah yang dikehendaki-NYA. dan pada akhirnya nanti, masa yang terus berlalu ini yang akan membuat kita lupa akan hal yang sudah berlalu. muhasabah diri

    ReplyDelete
  6. betul tu... buat baik berpada-pada.. buat jhat jgn sekali tau dik.... biar orang buat kita... kita jgn buat orang...

    ReplyDelete

Jangan lupa tinggalkan jejak anda (^_^)