Jom Terjah Entri Lepas !!

Ohsemmmm Friend's !!

Wednesday 26 November 2014

Kesan Sampingan Krim Herba Kemboja

ASSALAMMUALAIKUM

google
Macam biasa aku pergi kerja tak kuasa nak cecantik ni .. Ari ni aku teringin nak air Pokka .. Teh Pokka tu .. Dulu zaman belajar aku minat gila air ni .. Aku pun turun la kedai kejap .. Niat nak cari Pokka .. Korang tau ape jadi? Ini yang aku tak suka ..

Sekian lama aku tak di ngorat sebab selebet dengan jerawatnya dengan kulit kusam dengan muka kedut dengan bibir kering tahap kritikal macam makcik-makcik tak masal ramai client panggil aku puan taukk .. Semua ingat aku dah kawen dah tua .. Kalau dulu zaman belajar aku di ngorat sebab mekap .. Bila aku tanggalkan mekap takyah pegi jauh .. Pegi 7E je .. Takkan dengar punya suara buaya tepi 7E buat bunyi tikus kat aku .. 

Dan sekarang .. Masa aku dok tercari air pokka .. Tak tenang aku .. Orang kedai tu asek kacau "Hello gegel .. Assalammualaikum gegel" .. Dia tak tau ke aku ni rimau? Dah setahun aku ulang alik kedai tu takde pulak dia nak halo gegel halo gegel kat aku .. Apesal kali ni dia nak halo gegel plak? Haaa itu aku pelik .. Terus aku blah pegi kedai india dengan kedai cina cari air pokka punya nak lari dari brader brader tu tapi air pokka nye tak jumpa ..

Last-last aku pergi kedai makan kat bangunan opis aku ni blah hujung .. Aku dah selalu makan kat situ so orang kedai kenal la aku .. Akak tu tego aku "Hai kinah .. Nak order ape?" .. Aku jawab "Nak teh ais bungkus .. Nak cepat tau" .. Akak tu terus g buat air tok aku .. Pastu time air siap datang pulak sorang brader yang kerja kedai makan tu jugak .. Aku tak pernah nampak mungkin dia orang baru kot .. Dia usik "Hai awak .. Cer senyum sikit" .. Aku pun ape lagi .. Dah seminggu aku pakai Krim Herba Kemboja aku pun cuba try test penangan KHK yang aku pakai setiap malam tanpa tertinggal satu malam pun ..

Aku senyum kat dia .. Terus dia kata "Ehh comel laa awk senyum .. Awak nama awak sape? Awak comel lah" .. Dey .. Aku tak pernah kena usik tanpa sebarang mekap di muka tau .. Ini pes time .. So tak salah lagi memang penangan KHK .. Tak kuasa aku nak tipu .. Mak aku pun puji muka aku sekarang .. Aku bukan nak kata aku cantik .. Tapi aku puas hati dengan kulit aku yang sekarang .. Putih ye pinkish pun ye .. Ini hasil testimoni aku sendiri .. Sesuai sangat dengan kulit aku ..

So tips nya .. Kalau pakai suatu produk .. Aku setuju dengan kata abang Ben Ashaari .. Jangan kejap pakai kejap tak pastu mula nak salahkan produk .. Kena disiplin dan istiqomah baru tau hasil sebenar produk tersebut .. Sampai ada yang PM aku tanya "Dik kalau pakai KHK ni betul ke putih sampai nampak urat hijau?" .. Tergelak pulak aku .. Nak kata sampai nampak urat hijau tu setakat ni takde la .. Tapi kalau masalah kulit muka tu terutamanya jerawat dan parut jerawat Insha Allah baik .. Bab jeragat lak aku takleh nak kata sebab aku takde jeragat .. Aku ada masalah jerawat je .. Alhamdulillah semuanya kecut belaka tunggu masa nak hilang parut .. Rajin-rajin la jaga kulit masing-masing ..

Muka aku, akan ku tayang selepas habis sebotol penggunaan .. Termasuk cara penggunaan yang betul .. Kalau dah sesuai dengan kulit aku, Insha Allah aku akan share punya ..

Jom Terjah Sini >>> KELAB BLOGGER BEN ASHAARI

9 comments:

  1. hahahaha.. tajuk kemain.. kesan sampingan.. asyik kna ngorat je.. haha

    ReplyDelete
  2. Hiahiahia.... ahkak tak sabar dah... botul lah tu...bukan takat muka ahkak nak istiqomah..leh lumur kek bahagian lain sama eyh

    ReplyDelete
  3. ingatkan kesan sampingan yg tak elok..hehe

    ReplyDelete
  4. tu laaa..saspennn jerkk... kena terus pakai laaa ni ekk.. hehehe

    ReplyDelete
  5. Okies. Krim dah dapat. ahkak dah sapu pon. Tak sabar nk dpt hasilnya. Tengs.

    ReplyDelete

Jangan lupa tinggalkan jejak anda (^_^)